Mal dine følelser

Humørøvelser – En god måde at komme i gang på det tomme lærred

  1. Mal dine følelser øvelser. Fokusér udelukkende på at male dine føleleser. Sæt den musik på, der afspejler dit humør – det er en god måde at begynde dit maleri på.
  2. Opdag, hvilke farver, du bruger, når du er i et bestemt humør.
  3. Brug striber. Linjer/striber og terner er et af de nemmeste måder, fordi det er det simpleste og mest basale aspekt af kunst. Brug denne nemme måde at male på – for at komme i gang.
  4. Mal et kort, der udtrykker dine følelser lige nu. Du kan stile det til en person, du tænker på, og du behøver ikke at sende det.
  5. Mal et bjerg, hvor bjerget er, når du er glad og dalen, når du er i dårligt humør. Hvad laver du på bjerget og hvad gør du nede i dalen?
  6. Fingermaling er sjovt… også for voksne. Nyd at få fingrene svinet til med maling og giv los
  7. Mal eller tegn krudseduller (Doodles) – det er befriende og sundt
  8. Prøv at male med lukkede øjne. Der kommer de skønneste malerier ud af det, når du ikke fokuserer med øjnene
  9. Piccasoøvelsen Laves sammen med en anden person. Sid overfor hinanden med papir og blyant. Du må kun kigge på personens ansigt, imens du tegner det, og ikke på noget tidspunkt løfte blyanten fra papiret. Bare vent – det ligner en Piccasotegning.

About the author

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *